вівторок, 10 травня 2016 р.

Заповнення звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів. Відповіді на запитання


    
   Нагадуємо, що статтею 16 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» встановлено, що суб’єкти господарювання, які отримали передбачені цим Законом ліцензії, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.
  
   Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону № 481, наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 затверджено форми звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення (форми № 1-РС, № 2-РС, № 3-РС, № 1-ОА, № 1-ОТ, № 1-РА, № 1-РТ).
  
   Ми вже знайомили наших користувачів з нюансами заповнення даних форм (див. Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення«Алкогольно-табачные» отчеты: изучаем новые формы). Однак порядок їх заповнення продовжує викликати безліч питань. Напередодні граничного терміну подачі звітів, ДФС на своєму веб-порталі розмістила відповіді на деякі з питань.
  

   Який граничний термін подання звітності про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та за який звітний період вона подається вперше?
  
   Суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами щомісяця до 10 числа (9 число – останній термін подачі звіту) засобами електронного зв’язку в порядку, передбаченому для податкової звітності, подають до органу ДФС за місцем реєстрації такого суб’єкта господарювання звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів у роздрібній мережі за встановленою формою. Перший звітний період – квітень 2016 року. Згідно з п. 5 ст. 254 ЦКУ, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є першим за ним робочий день. Таким чином, останній день подачі звіту за квітень 2016 року – 10 травня 2016 року.
   
  
   В яких одиницях виміру заповнюється звіт № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та який порядок округлення показників при заповненні звіту?
   

    Формою Звіту № 1-РА передбачено заповнення показників в тис. дал.
  
    Пунктом 1 розд. І Порядку встановлено, що Звіт № 1-РА подають суб’єкти господарювання, які одержали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі. Електронна форма Звіту № 1-РА передбачає заповнення показників з точністю до шести знаків після коми.
  
    Таким чином, показники Звіту № 1-РА заповнюються в тис. дал з округленням до шести знаків після коми (наприклад 0,5 л відображається як 0,00005 тис. дал).
  
  
   Який порядок заповнення інформації про ліцензії у звітах № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та № 1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів в роздрібній мережі», якщо суб’єкт господарювання має декілька ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами?
   

    У разі якщо суб’єкт господарювання має у своєму складі структурні одиниці, які не є юридичними особами, Звіт № 1-РА та/або Звіт № 1-РТ заповнюється в цілому щодо підприємства з урахуванням усіх структурних одиниць (п. 3 розд. І Порядку заповнення форми Звіту № 1-РА та п. 3 розд. І Порядку заповнення форми Звіту № 1-РТ).
  
    У полі, в якому зазначаються реквізити респондента Звіту № 1-РА та Звіту № 1-РТ передбачено заповнення інформації про отриману ліцензію, а саме: реєстраційний номер та строк її дії.
  
    Отже, при заповненні інформації про ліцензії у полі, де зазначаються реквізити респондента Звіту № 1-РА та Звіту № 1-РТ вказується реєстраційний номер та строк дії отриманої ліцензії.
  
    У разі якщо суб’єкт господарювання має декілька діючих ліцензій у звітному періоді на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, то замість реєстраційних номерів таких ліцензій потрібно вказати кількість отриманих ліцензій. У такому випадку строк дії ліцензій не заповнюється.
  
  
   В яких одиницях виміру заповнюється звіт № 1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та який порядок округлення показників при заповненні звіту?
   

    Пунктом 5 розд. І Порядку визначено наступні одиниці виміру, які застосовуються при складанні Звіту № 1-РТ:
  
    - для сигарет з фільтром, сигарет без фільтра, сигар – млн. штук;
    - для інших тютюнових виробів – млн. штук або тонни.
  
    Пунктом 1 розд. І Порядку встановлено, що Звіт № 1-РТ подають суб’єкти господарювання, які одержали ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі. Електронна форма Звіту № 1-РТ передбачає заповнення показників з точністю до шести знаків після коми.
  
    Таким чином при складанні Звіту № 1-РТ відображаються показники: для сигарет з фільтром, сигарет без фільтра, сигар в млн. штук, для інших тютюнових виробів в млн. штук або тоннах з округленням до шести знаків після коми (наприклад 1 сигара відображається як 0,000001 млн. штук, одна пачка сигарет з фільтром (20 шт.) – як 0,000020 млн. штук, тютюнові вироби, що обліковуються в одиницях маси відображаються в тоннах: 1 г = 0,000001 т).
  
  
   Як заповнюються звіти щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв з використанням кодів продукції: 33 вина виноградні (у тому числі за кодами 34 – 39); 40 виноматеріали (у тому числі за кодами 41 – 46); 59 лікеро-горілчані вироби (у тому числі за кодами 60 – 63) та чи вважається порушенням відображення продукції лише за кодами 33, 40, 59?
  
    У Звітах № 1-РС, № 2-РС, № 1-ОА, № 1-РА передбачено відображення показників у графах «Вид продукції» та «Код продукції», які заповнюються згідно з додатком до Наказу № 49, відповідно до якого:
    до коду 33 відноситься вид продукції «Вина виноградні», у тому числі коди 34-39; до коду 40 відноситься вид продукції «Виноматеріали», у тому числі коди 41-46; до коду 59 відноситься вид продукції «Лікеро-горілчані вироби», у тому числі коди 60-63.
  
    Отже, продукція, яка відносяться до кодів 34-39, 41-46, 60-63 відображається у звітах щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв двічі: перший раз як самостійний код та вид продукції (34-39, 41-46, 60-63) та другий – у складі відповідного коду та виду продукції, до складу якого такий код та вид віднесено (33, 40, 59).
  
    Тобто значення показників продукції:
    за кодом 33 «Вина виноградні» повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 34 – 39;
    за кодом 40 «Виноматеріали» повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 41 – 46;
    за кодом 59 «Лікеро-горілчані вироби» повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 60 – 63.
  
    Водночас, не відображення у відповідних звітах обсягів продукції у графах «Вид продукції» та «Код продукції», у тому числі, по кодам 34 – 39, 41 – 46, 60 – 63, вважається наданням звіту з недостовірними даними незалежно від заповнення показників по кодам 33, 40, 59.
  
   При цьому згідно з абзацом вісімнадцятим частини другої ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема у разі подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії – у розмірі 17000 гривень.
 
По материалам: Категорія 115 ЗІР
 

Немає коментарів:

Дописати коментар