Експерти газети "Все про бухгалтерський облік" підготували для вас огляд новин українського законодавства
Податкова реформа: найголовніші аспекти
Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28.12.14 р. № 71-VIII вніс радикальні зміни до Податкового кодексу України. Серед ключових нововведень:
— зменшиться кількість податків із 22 до 9;
— запровадять мораторій на перевірки малого та середнього бізнесу протягом двох років;
— зернотрейдери не матимуть права на відшкодування ПДВ. Таке право залишиться виключно у виробників сільгосппродукції;
— передбачено тестовий режим застосування електронної системи адміністрування ПДВ з 1 лютого до 1 липня 2015 року;
— ставку податку на доходи фізосіб для оподаткування пасивних доходів підвищать до 20 %. Дивіденди від платників податку на прибуток оподатковуватимуть за ставкою 5%;
— податок на об'єкти житлової нерухомості обійде стороною власників квартир до 60 м2 і господарів будинків із метражем до 120 квадратів. Не оподатковуватимуть нежитлову нерухомість, що використовується в аграрному секторі, промисловості, МАФи, кіоски та ринки. Отже, схоже на те, що податок на нежитлову нерухомість найбільше зачепить власників торгівельних центрів;
— запровадять мораторій на перевірки малого та середнього бізнесу протягом двох років;
— зернотрейдери не матимуть права на відшкодування ПДВ. Таке право залишиться виключно у виробників сільгосппродукції;
— передбачено тестовий режим застосування електронної системи адміністрування ПДВ з 1 лютого до 1 липня 2015 року;
— ставку податку на доходи фізосіб для оподаткування пасивних доходів підвищать до 20 %. Дивіденди від платників податку на прибуток оподатковуватимуть за ставкою 5%;
— податок на об'єкти житлової нерухомості обійде стороною власників квартир до 60 м2 і господарів будинків із метражем до 120 квадратів. Не оподатковуватимуть нежитлову нерухомість, що використовується в аграрному секторі, промисловості, МАФи, кіоски та ринки. Отже, схоже на те, що податок на нежитлову нерухомість найбільше зачепить власників торгівельних центрів;
— отримані фізособою доходи від ІСІ оподатковуватимуть за ставкою 20%;
— витрати платника податку на прибуток за окремими операціями з придбання товарів (робіт, послуг) зменшуватимуть на 30% (до цих операцій НЕ відноситимуться операції зі спрощенцями);
— запроваджено податок на розкішні автомобілі – як дизельні, так і бензинові машини з об'ємом двигуна більше за 3000 см3, віком до 5 років;
— ставка акцизу з роздрібних продажів пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та палива становитиме 5% від обсягу реалізації;
— з 01.07.15 р. підприємці повинні будуть обов’язково застосовувати РРО. Для тих з них, котрі торгують на ринках, в роздрібній торговельній та пересувній мережі, цей обов’язок відстрочили до 01.01.16 р.
— ставки рентних платежів для нафти та конденсату складатимуть 45% з покладів до 5 км, і 21% з покладів понад 5 км; для природного газу, що реалізується не для потреб населення, – 55% з покладів до 5 км, і 28% з покладів понад 5 км.
Детальний коментар —у газеті «Все про бухгалтерський облік» № 3 за 2015 р.
Розміри мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму у 2015 році
Мінзарплату підвищать тільки в грудні. Тобто з 1 січня вона складає як і раніше 1218 грн, а з 1 грудня – 1378 грн; у погодинному розмірі – 7,29 грн і 8,25 грн відповідно.
Прожитковий мінімум також зміниться тільки в грудні:
Прожитковий мінімум також зміниться тільки в грудні:
— загальний його показник складає 1176 грн (з 1 січня) і 1330 грн (з 1 грудня).
— для працездатних осіб його встановлено на рівні 1218 грн і 1378 грн відповідно;
— для дітей у віці до 6 років — 1032 грн і 1167 грн (з 1 грудня);
— для дітей у віці від 6 до 18 років — 1286 грн і 1455 (з 1 грудня);
— для осіб, які втратили працездатність, — 949 і 1074 грн (з 1 грудня).
Закон України «Про Державний бюджет на 2015 рік» від 28.12.2014 г. № 80-VІІІ.
Ставку єдиного внеску зменшили!
Верховна Рада України прийняла Закон, що передбачає можливість нараховувати єдиний внесок на зарплату і винагороди за цивільно-правовими договорами за зменшеною ставкою шляхом застосування до звичайної ставки коефіцієнта 0,4. Таку пільгову ставку дозволено використовувати за виконання всіх наступних умов:
1) загальна база нарахування у вигляді зарплати та/або винагород за ЦПД щонайменше в 2,5 рази перевищує загальну середньомісячну базу нарахування єдиного внеску за 2014 рік;
2) середня зарплата по підприємству збільшилась мінімум на 30% у порівнянні з середньою зарплатою за 2014 рік;
3) середній платіж на одну застраховану особу після застосування коефіцієнта становитиме не менше 700 грн;
4) середня зарплата по підприємству склала не менше трьох мінзарплат.
Докладно — в газеті «Все про бухгалтерський облік» № 3 за 2015 р.
Докладно — в газеті «Все про бухгалтерський облік» № 3 за 2015 р.
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.14 р. № 77-VIII.
Допуск до роботи — лише після укладення трудового договору та повідомлення фіскалів
У ст. 24 Кодексу законів про працю України зафіксували, що допустити людину до роботи можна за умов:
1) укладення трудового договору (у т.ч. оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу);
2) повідомлення про прийняття працівника центральному органу виконавчої влади, який відає адмініструванням єдиного внеску, в установленому Кабміном порядку (документа, що має врегулювати виконання цієї норми, поки що немає).
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12. 14 р. № 77-VIII.
Нові штрафи за порушення трудового законодавства
У ст. 265 Кодексу законів про працю України прописали фінансові санкції за порушення трудового законодавства, які накладатимуть незалежно від адмінштрафів за Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Їх розміри такі:
— за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, виплату зарплати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску — 30 мінзарплат на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
— за порушення встановлених строків виплати зарплати, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі — 3 мінзарплати на момент виявлення порушення;
— за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці — 10 мінзарплат на момент виявлення порушення, за кожного працівника щодо якого скоєно порушення;
— за порушення інших вимог трудового законодавства — одна мінзарплата.
— за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, виплату зарплати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску — 30 мінзарплат на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
— за порушення встановлених строків виплати зарплати, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі — 3 мінзарплати на момент виявлення порушення;
— за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці — 10 мінзарплат на момент виявлення порушення, за кожного працівника щодо якого скоєно порушення;
— за порушення інших вимог трудового законодавства — одна мінзарплата.
Механізм застосування нових штрафів повинен встановити Кабмін.
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.14 р. № 77-VIII.
По-новому коригуємо лікарняні залежно від стажу
З 1 січня 2015 року відповідно до ст.24 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23.09.99 р. № 1105-XIV діють нові розміри коригування лікарняних залежно від страхового стажу працівника. А саме:
— 50 % — якщо стаж до 3 років;
— 60 % — від 3 до 5 років;
— 70 % — від 5 до 8 років;
— 100 % — за стаж понад 8 років.
— 50 % — якщо стаж до 3 років;
— 60 % — від 3 до 5 років;
— 70 % — від 5 до 8 років;
— 100 % — за стаж понад 8 років.
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.14 р. № 77-VIII.
Індекс інфляції в грудні
Держстат України повідомив, що індекс інфляції в грудні 2014 р., порівняно з попереднім місяцем, становить 103,0% (у листопаді величина індексу була 101,9%). За 2014 рік індекс споживчих цін становить 124,9%.
За повідомленням офіційного веб-сайту Держстату http://ukrstat.gov.ua.
ТПП України засвідчуватиме форс-мажор за новим регламентом
Президія ТПП України затвердила нову редакцію регламенту засвідчення форс-мажорних обставин.
Зокрема, відтепер нова редакція дає можливість звертатися за засвідченням форс-мажору до ТПП України не лише бізнесу, а й звичайним фізособам. Для засвідчення обставин непереборної сили останні мають подати відповідну заяву, засвідчену особистим підписом, або за її дорученням — довіреною особою.
Змінилася й компетенція регіональних ТПП. Останні мають право засвідчувати форс-мажорні обставини з усіх питань, крім обставин, що стосуються зобов’язань за:
— умовами зовнішньоторговельних угод і міжнародних договорів України;
— умовами зовнішньоекономічних договорів, контрактів, типових договорів, угод, у яких безпосередньо передбачено віднесення такої функції до компетенції ТПП України;
— умовами договорів, контрактів, типових договорів, угод між резидентами України, у яких безпосередньо передбачено віднесення такої функції до компетенції ТПП України.
— умовами зовнішньоторговельних угод і міжнародних договорів України;
— умовами зовнішньоекономічних договорів, контрактів, типових договорів, угод, у яких безпосередньо передбачено віднесення такої функції до компетенції ТПП України;
— умовами договорів, контрактів, типових договорів, угод між резидентами України, у яких безпосередньо передбачено віднесення такої функції до компетенції ТПП України.
Скоротили й строки розгляду заяви про засвідчення форс-мажору для бізнесу. Відтепер вона розглядатиметься протягом 7 днів (раніше — 10 днів). Що стосується розгляду заяв фізосіб, то їх розглядатимуть протягом 21 робочого дня.
Звісно ж, засвідчення форс-мажору не безкоштовне. За це ТПП України братиме відповідну платню. Разом з тим, сертифікати про форс-мажор для суб’єктів малого підприємництва видають безкоштовно.
Регламент засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), затверджений рішенням Президії ТПП України від 18.12.14 р. № 44.
Табу на перевірки продовжено ще на півроку
Парламент продовжив дію минулорічної заборони на планові перевірки контролюючих органів, встановленої в Держбюджеті-2014. Нині табу прописали в Законі України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.14 р. № 76-VIII.
Отже, протягом січня — червня 2015 року контролюючі органи можуть перевіряти юросіб та фізосіб-підприємців тільки з дозволу Кабміну чи за заявкою самого суб’єкта господарювання. Щоправда, така заборона НЕ поширюється на перевіркиподатківців (як і раніше), а також Держфінінспекції України. Ці контролери працюватимуть за планами своєї діяльності.
Закон України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.14 р. № 76-VIII.
«Російським» товарам із Криму закритий доступ на материк
ДФСУ повідомила, що в митному оформленні товарів, які перемiщуються через адмiнiстративний кордон ВЕЗ "Крим", буде відмовлено, якщо у відомостях зазначено виробник — суб’єкт господарювання, зареєстрований на цій території згідно із законодавством Російської Федерації.
Це обумовлено тим, що така реєстрація суб’єктів господарювання суперечить українському законодавству. Тож зазначення таких даних у відомостях про товар не відповідає його вимогам.
Крім того, сертифікати відповідності або свідоцтва про визнання відповідності, що видані кримськими органами із сертифікації на окремі види товарів, не можуть бути підставою для митного оформлення.
Контролери також звернули увагу, що товари невідомого походження, тобто ті, на які відсутні сертифікати торгово-промислової палати про походження товару з України (У-1) та інші необхідні документи, при переміщенні через кордон України оподатковують на загальних підставах.
Це обумовлено тим, що така реєстрація суб’єктів господарювання суперечить українському законодавству. Тож зазначення таких даних у відомостях про товар не відповідає його вимогам.
Крім того, сертифікати відповідності або свідоцтва про визнання відповідності, що видані кримськими органами із сертифікації на окремі види товарів, не можуть бути підставою для митного оформлення.
Контролери також звернули увагу, що товари невідомого походження, тобто ті, на які відсутні сертифікати торгово-промислової палати про походження товару з України (У-1) та інші необхідні документи, при переміщенні через кордон України оподатковують на загальних підставах.
Немає коментарів:
Дописати коментар