четвер, 12 травня 2016 р.

Щодо оподаткування податком на додану вартість операції з безоплатного розповсюдження товарів рекламного призначення

 Наш коментар:
Дурне - не дурне, але й розумне не таке. Відповідають "юристи" від податкової, що при рекламній роздачі товарів населенню об'єкт оподаткування цих операцій визначається згідно договору. А яке кому діло, що ви з натовпом людей не уклали договорів, ні усних, ні письмових... І як з натовпом взагалі можна укласти усний договір? Оголосити з Лобного місця на Красній площі у Москві, що рекламний товар номінально коштує 120 грн, де 20 грн. ПДВ і додати посилання на ролик у Ю-тьюбі до Декларації з ПДВ?




ДФСУ у листі від 19.04.2016 р. № 8819/6/99-99-19-03-02-15 розглянула ситуацию, коли платник податків здійснює операції з безоплатного розповсюдження товарів рекламного призначення з метою реклами власних виробів. При цьому для здійснення таких операцій платник придбаває у резидентів на митній території України товари рекламного призначення.
   
   Об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
   
    Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 ПКУ). При цьому операція з безоплатного надання товарів відноситься до операцій з продажу (реалізації) товарів (підпункт 14.1.202 пункту 14.1 статті 14 ПКУ).

   
   База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості. При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг.
   
   Операції з безоплатного розповсюдження платником товарів рекламного призначення з метою реклами власних виробів згідно зі статтею 185 ПКУ є об’єктом оподаткування ПДВ та оподатковується ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.

   У разі якщо ціна придбання перевищує фактичну ціну (договірну вартість) постачання, постачальник (продавець) складає дві податкові накладні: одну - на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання, іншу - на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання над фактичною ціною.
   
   У податковій накладній, яка складена на суму такого перевищення, робиться позначка відповідно до пункту 8 Порядку № 1307 (15 - Складена на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання). Така податкова накладна підлягає обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН). При цьому у рядках такої податкової накладної, відведених для заповнення даних покупця, постачальник (продавець) зазначає власні дані. 
   
   Водночас платник податку при придбанні товарів рекламного призначення для подальшого їх розповсюдження з метою реклами власних виробів включає суми ПДВ, сплачені (нараховані) при їх придбанні, до складу податкового кредиту за наявності складеної та зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної.
   
   

Немає коментарів:

Дописати коментар