четвер, 28 липня 2016 р.

Особливості оподаткування безкоштовної роздачі продукції з рекламною метою


    
   Для стимулювання збуту виробникам доводиться влаштовувати промоакції, у ході яких потенційний покупець може ознайомитися з усіма перевагами пропонованої продукції. Як оподатковувати безкоштовну роздачу товарів − далі.
  
   Податок на прибуток
  
   Починаючи з 01.01.2015 року, згідно з п. 134.1 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі − ПКУ) об’єктом оподаткування податком на прибуток є, зокрема, прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку (далі − П(С)БО) або міжнародних стандартів фінансової звітності (далі − МСФЗ), на податкові різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.
  
   Якщо дохід підприємства за звітний період не перевищує 20 млн грн, то коригування фінрезультату, визначеного згідно з П(С)БО або МСФЗ, можна не проводити.
  
   У випадку коли підприємство все ж застосовуватиме різниці, передбачені р. ІІІ ПКУ, то сьогодні особливих норм щодо коригування фінрезультату у випадку понесення витрат на рекламну акцію (безкоштовну роздачу) в р. ІІІ ПКУ немає.
  
   ПДВ
  
   При безкоштовній роздачі товару відбуватиметься його поставка. А отже, в такому випадку слід нарахувати податкові зобов’язання з податку на додану вартість (далі − ПДВ) за договірною вартістю, але не нижче бази, вказаної в п. 188.1 ПКУ.
  
   У когось виникне логічне запитання: а чи будуть тут ще податкові зобов’язання згідно з п. 198.5 ПКУ?
  
   Відповідно до цього пункту платник ПДВ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ на базі оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі − ЄРПН) зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01.07.2015 року, − у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту), якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема, в:
   
  • операціях, що не є об’єктами оподаткування відповідно до ст. 196 ПКУ (крім випадків проведення операцій, передбачених пп. 196.1.7 ПКУ) та місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

  •    
  • операціях, звільнених від оподаткування відповідно до ст. 197, підрозділу 2 р. XX ПКУ, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених пп.пп. 197.1.28 та 197.11 ПКУ);

  •    
  • операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих;

  •    
  • операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

  
   Згідно з пп. 14.1.36 ПКУ господарська діяльність − діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і яка проводиться такою особою самостійно та/або через відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
  
   При безкоштовній роздачі товарів не виникає їх використання в звільнених операціях чи операціях, які не є об’єктом оподаткування ПДВ. Отже, за цими формальними вимогами нараховувати ПДВ за п. 198.5 ПКУ не потрібно.
  
   ПДФО
  
   Реклама − це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. А споживачами реклами є невизначене коло осіб, на яких вона спрямована (ст. 1 Закону про рекламу).
  
   Згідно з пп. 14.1.54 ПКУ дохід з джерелом його походження з України − це будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні.
  
   Як вказано в пп. 165.1.39 ПКУ, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
  
   Тож якщо під час проведення рекламної акції здійснюється розповсюдження рекламного товару, а споживачами реклами є невизначене коло платників податку, то вартість такого товару не розглядається як дохід фізичних осіб − споживачів таких рекламних заходів та, відповідно, не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
  
   
 
По материалам: DeVisu.ua
 

Немає коментарів:

Дописати коментар