четвер, 29 вересня 2016 р.

Зразок штатного розпису

Зразок штатного розпису:



'via Blog this'

Увольнение по собственному желанию: причины, сроки, условия расчета

29.09.16

Как правильно составить заявление об увольнении, что в нем следует указать, нужно ли «отрабатывать» две недели перед увольнением… На эти и некоторые другие вопросы ответит prostopravo.

Причины увольнения

Уволиться по собственному желанию работник, с которым заключен трудовой договор на неопределенный срок, может как по уважительной причине, так и вовсе без указания причины увольнения. Согласно статье 38 Кодекса законов о труде, если причина увольнения уважительная, работодатель обязан освободить работника с должности в тот срок, о котором просит работник.
Такими уважительными причинами, например, являются:
  • переезд на новое место жительства;
  • перевод мужа или жены на работу в другую местность;
  • поступление в учебное заведение;
  • невозможность проживания в данной местности, подтвержденная медицинским заключением;
  • беременность;
  • уход за ребенком до достижения им четырнадцатилетнего возраста или ребенком-инвалидом;
  • уход за больным членом семьи в соответствии с медицинским заключением или инвалидом I группы;
  • выход на пенсию;
  • принятие на работу по конкурсу.
Причем этот перечень не является исчерпывающим.

Податкові перевірки - тривалість проведення та умови продовження

29.09.16

Відповідно до положень Податкового кодексу України (далі-Кодекс), документальні перевірки платників податків проводяться виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та у визначені Кодексом терміни.
Так, тривалість проведення документальних планових перевірок не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 10 робочих днів, інших платників податків - 20 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків - не більш як на 10 робочих днів.
Тривалість документальних позапланових перевірок не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
Продовження строків їх проведення можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
У разі неможливості проведення перевірки платника податків у разі втрати або пошкодження первинних документів бухгалтерського обліку, терміни проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки, а якщо оригінали документів з питань обчислення і сплати податків було вилучено правоохоронними органами - до дати отримання копій документів або забезпечення доступу до них.
Законодавство передбачає, що проведення документальної виїзної планової та позапланової перевірки великого платника податків може бути зупинено за рішенням керівника органу ДФС на строк, що не перевищує 30 робочих днів, а в разі необхідності проведення експертизи, отримання інформації від іноземних державних органів щодо діяльності платника податків, завершення розгляду судом позовів з питань, пов'язаних з предметом перевірки, відновлення платником податків втрачених документів перевірка може бути зупинена на строк, необхідний для завершення таких процедур.
Результати зазначених перевірок оформлюються у формі акта (у разі встановлення під час перевірки порушень) або довідки (якщо такі порушення відсутні), які складаються у двох примірниках, підписуються посадовими особами органу ДФС та платниками податків або їх законними представниками.

Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій (Витяг)

Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій (Витяг):


середу, 28 вересня 2016 р.

Щодо порядку відкриття рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ у разі повторної реєстрації особи як платника ПДВ

28.09.16

Правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регулюються статтею 2001 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та регламентуються Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року N 569 (далі - Порядок N 569).
Відповідно до пункту 4 Порядку N 569 рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі - електронний рахунок) відкривається платнику податку Державною казначейською службою (далі - Казначейство) автоматично на безоплатній основі.
Згідно з пунктом 6 Порядку N 569 Казначейство відповідно до вимог статті 69 Кодексу надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка/ додаткового електронного рахунка у день відкриття рахунка. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронних рахунків.
У разі повторної реєстрації особи платником податку йому відкривається новий електронний рахунок (пункт 8 Порядку N 569).
Згідно з інформаційними базами даних ДФС, платнику податку відкрито новий електронний рахунок.


Робочий рік відпустки після декрету не змінюється!

28.09.16

АКЦЕНТИ консультації, яку подано нижче:
«Робочий рiк, за який надається щорiчна вiдпустка, має брати вiдлiк з дати укладення трудового договору. Тобто пiсля виходу працiвницi з вiдпустки для догляду за дитиною робочий рiк для надання щорiчної вiдпустки не змiнюється.»

КОНСУЛЬТУЄ МIНIСТЕРСТВО СОЦIАЛЬНОЇ ПОЛIТИКИ УКРАЇНИ
Департамент заробiтної плати та умов працi

Порядок надання та нарахування за час щорiчної вiдпускти
ПИТАННЯ: Чи можна перерахувати дату початку робочого року для надання щорiчної вiдпустки жiнкам пiсля вiдпустки для догляду за дитиною так, щоб вона вiдповiдала датi укладення трудового договору? Чи потрiбно для цього видавати наказ по пiдприємству?
ВIДПОВIДЬ: Згiдно з ч. 1 ст. 6 Закону України «Про вiдпустки» (далi - Закон) щорiчна основна вiдпустка надається працiвникам тривалiстю не менш як 24 календарних днi за вiдпрацьований робочий рiк, що вiдлiчується з дня укладення трудового договору.
Тобто вiдправною датою для визначення робочого року, за який надається щорiчна вiдпустка, є дата укладення трудового договору.
Для розрахунку перiодiв роботи, за якi в подальшому надаватиметься щорiчна вiдпустка, слiд керуватися ст. 9 Закону, якою визначено обчислення стажу роботи, що дає право на щорiчну вiдпустку.

Вебинар "НДС-новшества — 2016: практические аспекты"

Вебинар "НДС-новшества — 2016: практические аспекты" | FactorAcademy:



вівторок, 27 вересня 2016 р.

Появилось русскоязычное видео дебатов Трампа и Клинтон | polittech

Появилось русскоязычное видео дебатов Трампа и Клинтон | polittech:



'via Blog this'

Основний працівник і як сумісник: середня зарплата за час відпустки обчислюється окремо по кожній посаді

27.09.16 

АКЦЕНТИ консультації, яку подано нижче:
«Якщо працiвник працює в однiй установi як основний працiвник i як сумiсник, йому надається й оплачується вiдпустка i за основною посадою i за посадою за сумiсництвом.
Середнiй заробiток для оплати часу щорiчної вiдпустки обчислюється за обiйманими посадами окремо

КОНСУЛЬТУЄ МIНIСТЕРСТВО СОЦIАЛЬНОЇ ПОЛIТИКИ УКРАЇНИ
Департамент заробiтної плати та умов працi

Про оплату часу вiдпустки
ПИТАННЯ: Працiвник тривалий час працював в установi за основним мiсцем роботи, з 1 липня 2014 р. був прийнятий ще i на роботу за сумiсництвом (0,5 ставки). У цьому самому мiсяцi вiн пiшов у вiдпустку, яку йому оплатили лише за основним мiсцем робота, оскiльки за сумiсництвом був вiдсутнiй розрахунковий перiод i вiдповiдно сумарний заробiток. Ще одна вiдпустка у працiвника була в наступному мiсяцi, в якому розрахунковим перiодом за сумiсництвом є лише липень.
З 29 лютого 2015 р. працiвник звiльнився з роботи за сумiсництвом, перевищивши використану вiдпустку на шiсть днiв. Як вiдрахувати цi днi, враховуючи, що перша вiдпустка за сумiсництвом узагалi не була оплачена?
ВIДПОВIДЬ: Згiдно зi ст. 2 Закону України «Про вiдпустки» (далi - Закон) громадяни України, якi перебувають у трудових вiдносинах з пiдприємствами, установами, органiзацiями незалежно вiд форми власностi та галузевої належностi, мають право на вiдпустку. Це право забезпечується наданням вiдпустки визначеної тривалостi iз збереженням на її перiод мiсця роботи, заробiтної плати у випадках, передбачених цим Законом.

Чи потрібно подавати уточнюючий податковий розрахунок (форма № 1ДФ), якщо у розділі II звітності неправильно відображено суму виплаченого доходу? Чи передбачено за таке порушення штрафні санкції?

27.09.16 

Чи потрібно подавати уточнюючий податковий розрахунок (форма № 1ДФ), якщо у розділі II звітності неправильно відображено суму виплаченого доходу? Чи передбачено за таке порушення штрафні санкції?
Порядком заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну України від 13.01.2015 року № 4 передбачено надання уточнюючого податкового розрахунку (форма № 1ДФ). Відображення даних у податковому розрахунку (форма № 1ДФ) здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку юридичної особи. У разі зазначення недостовірних даних податковий агент зобов’язаний провести коригування зазначеної звітності.
Податковий розрахунок (форма № 1ДФ) може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди.
Коригування показників розділу II «Військовий збір» проводиться так: для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір — виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.
При цьому у разі якщо уточнюючий податковий розрахунок (форма № 1ДФ) подається після закінчення строку його подання, то до такого платника застосовується штраф у розмірі 510 грн. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, — тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 грн. (п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України).
По материалам ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві

понеділок, 26 вересня 2016 р.

Чи має право СГ надіслати поштою документи, які передбачено порядком обліку платників податків (ф. № 1-ОПП, № 5-ОПП, № 20-ОПП тощо)?

27.09.16

Фахівців ДФСУ запитали: чи має право СГ надіслати поштою документи, які передбачено порядком обліку платників податків (ф. № 1-ОПП, № 5-ОПП, № 20-ОПП тощо)?
Відповідь була наступною. Згідно зі ст.ст. 64-65 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та фізичних осіб - підприємців як платників податків та зборів у контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей, наданих державним реєстратором згідно із Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей контролюючими органами. Тому подавати до контролюючих органів заяву за ф. № 1-ОПП або за ф. № 5-ОПП для взяття на облік таким платникам не потрібно.
     
Окрема категорія платників податків, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) має подавати для взяття на облік заяву за ф. № 1 - ОПП (ф. № 5-ОПП).
     
Згідно з п. 65.3 ст. 65 ПКУ для взяття на облік фізичної особи, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, така особа повинна подати заяву (за ф. № 5-ОПП) та документи особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем постійного проживання.
     
Порядок подання документів для взяття на облік окремих категорій платників податків визначено розд. IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 № 462) (далі – Порядок).
     
Подання заяви за ф. № 1-ОПП для взяття на облік окремою категорією платників податків, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до ЄДР поштою не передбачено, оскільки одночасно з поданням заяви та копій документів, пред’являються оригінали відповідних документів.
     
Однак, заяву за ф. № 1-ОПП з позначкою «облік за неосновним місцем обліку» або «Зміни» з інформацією про головного бухгалтера або іншу особу, на яку покладено обов’язки з ведення бухгалтерського обліку платника податків можна надіслати поштою.
     
Крім того, платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з Порядком (п. 63.3 ст. 63 ПКУ).
     
Відповідно до п. 8.4 Порядку повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф. № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
    
При цьому, способу подання таких повідомлень не визначено, а тому платник податку має можливість надіслати їх поштою.


Сплата ПДВ у 2016 році: рахунки, реквізити, призначення платежу,термін

Сплата ПДВ у 2016 році: рахунки, реквізити, призначення платежу,термін:




Как узнать состояние НДС-счета и сумму НДС для регистрации налоговых?

Как узнать состояние НДС-счета и сумму НДС для регистрации налоговых?:


Чи враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток суми штрафів, пені, що в бухгалтерському обліку включаються до фінансового результату підприємства?

26.09.16

Чи враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток суми штрафів, пені, що в бухгалтерському обліку включаються до фінансового результату підприємства?
Пунктом 1 ст. 549 Господарського кодексу України визначено, що неустойка (штраф, пеня) — це грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов’язання.
Водночас неустойка (штраф, пеня) — це штрафна (господарська) санкція у вигляді грошової суми, яку учасник господарських відносин зобов’язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов’язання (п. 1 ст. 230 Господарського кодексу).
Розділом III Податкового кодексу України не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці за штрафами, пенею, неустойкою.
Таким чином, доходи у вигляді штрафів, пені, неустойки за порушення правил здійснення господарської діяльності контрагентом, невиконання або неналежне виконання господарського зобов’язання беруть участь при визначенні фінансового результату до оподаткування відповідно до правил бухгалтерського обліку без подальшого його коригування на такі доходи.


четвер, 22 вересня 2016 р.

Порядок контроля за превышением объема выручки предпринимателей на едином налоге для целей РРО — интересная получается ситуация с санкциями

22.09.16

Начиная с июля 2016г. налоговики начали контролировать объём дохода у предпринимателей – плательщиков единого налога второй и третьей групп, достижение которого свыше 1 млн.грн. требует применения РРО в соответствии с Порядком, утвержденным постановлением КМУ от 13.07.2016 г. № 439.
Обращаем ваше внимание, что применение РРО необходимо только в случае наличных расчётов. Если предприниматели осуществляют расчёты в безналичном порядке, то применять РРО им в случае превышения оборота в 1 млн. грн., не нужно. Но при этом, если предприниматель захочет принять оплату за продажу товаров (услуг) наличными, то в этом случае обязательно потребуется проведение операции через РРО.
Если предприятие платит наличными (например, оплата работником в командировке за гостиницу) предпринимателю, но при этом предприниматель не выдает чек РРО, то каким документом должен подтвердить предприниматель, то что он не обязан применять РРО?
Данный Порядок ничего не говорит об этом. Не регулируют этот вопрос и другие нормативные документы. Поэтомуплательщик не обязан знать, должен ему выдать предприниматель чек РРО или другой расчетный документ. За не применение РРО несет ответственность непосредственно предприниматель.

Первичка при аренде: современные тенденции

22.09.16



Автор: Казанова Марина, налоговый эксперт, m.kazanova@buhgalter911.com
В сегодняшней статье предлагаем обсудить письмо Минфина от 30.05.2016 г. № 31-11410-09-10/15182. Посвящено оно вопросу, который актуален для многих субъектов хозяйствования: какими первичными документами оформлять арендные отношения? Самое главное! Минфин в нем разъяснил, нужно ли на аренду ежемесячно составлять акты выполненных работ (услуг).
первичные документы
Основной вывод указанного письма Минфина таков: для подтверждения осуществления хозяйственной операции аренды одного договора аренды недостаточно! Нужны и первичные документы, подтверждающие факт:
1) передачи имущества в аренду;
2) предоставления арендных услуг в течение отчетного периода.
Приемка-передача объекта аренды
Как указано в письме, факт передачи объекта аренды от арендодателя к арендатору должен подтверждаться соответствующим первичным документом. «По всей форме: опись, протокол, сдал, принял…» .
Как правило, стороны подписывают для этого акт приемки-передачи объекта аренды. Форма этого акта не утверждена (составляется в произвольной форме с учетом всех обязательных реквизитов первичного документа, названных в ст. 9 Закона о бухучете).
Можно использовать типовую форму № ОЗ-1.

вівторок, 20 вересня 2016 р.

Чи має право контролюючий орган для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування проводити документальну позапланову перевірку за період, який вже було перевірено?

20.09.16

Фахівців головного фіскального відомства запитали: чи має право контролюючий орган для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування проводити документальну позапланову перевірку за період, який вже було перевірено?
Відповідь була наступною. Відповідно до п. 50.3 ст. 50 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо платник податків подає уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, що перевірявся, або не подає уточнюючий розрахунок протягом 20 робочих днів після дати складення довідки про проведення електронної перевірки, якою встановлено порушення податкового законодавства, відповідний контролюючий орган має право на проведення позапланової перевірки платника податків за відповідний період.
     
Так, згідно із п.п. 78.1.3 п. 78.1 ст. 78 ПКУ подання платником податків уточнюючого розрахунку з відповідного податку за період, який перевірявся контролюючим органом, є підставою для проведення документальної позапланової перевірки такого платника.
     
Обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені ПКУ, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах кримінального провадження (п. 78.2 ст. 78 ПКУ).

Может ли ФЛП перечислить валюту с текущего счета на собственный

20.09.16

Нацбанк в письме от 14.09.2016 г. № 57-0002/76798 разъяснил: в случае наличия на счете физического лица - предпринимателя резидента средств в иностранной валюте, он может продать их за гривни и после уплаты налогов и сборов перечислить средства дохода в гривнях на текущий счет физического лица, открытый для собственных нужд, пишет Всеукраинская сеть ЛІГА:ЗАКОН
Регулятор отметил, что физические лица - предприниматели резиденты в соответствии с нормами действующего законодательства осуществляют перечисление средств со счета в иностранной валюте, открытого для проведения предпринимательской деятельности, на другой собственный счет, открытый для осуществления предпринимательской деятельности, в соответствии с режимом счета юридического лица.
По текущим счетам, открытым банками субъектам хозяйствования в гривне, осуществляются все виды расчетно-кассовых операций согласно условиям договора и требований законодательства Украины.

понеділок, 19 вересня 2016 р.

Налог на прибыль по бестоварным операциям: быть или не быть

Налог на прибыль по бестоварным операциям: быть или не быть | Новости Бухгалтер 911:



Умови для обрання касового методу податкового обліку

19.09.16

Відповідно до п. 187.10 ст. 187 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку, які постачають теплову енергію, природний газ (крім скрапленого), надають послуги з транспортування та/або розподілу природного газу, водопостачання, водовідведення чи послуги, вартість яких включається до складу квартирної плати чи плати за утримання житла, фізичним особам, бюджетним установам, не зареєстрованим як платники податку, а також житлово-експлуатаційним конторам, квартирно-експлуатаційним частинам, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим платникам податку, які здійснюють збір коштів від зазначених покупців з метою подальшого їх перерахування продавцям таких товарів (надавачам послуг) у рахунок компенсації їх вартості, визначають дату виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту за касовим методом.
Зазначене правило визначення дати виникнення податкових зобов’язань поширюється також на операції з постачання зазначених товарів/послуг для ЖЕКів та бюджетних установ, що отримують такі товари/послуги, якщо вони зареєстровані як платники податку.
Крім цього, датою виникнення податкових зобов’язань при постачанні товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов’язаннями перед бюджетом (п. 187.7 ст. 187 ПКУ).
Також за операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб’єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до п.п. 14.1.266 п. 14.1 ст. 14 ПКУ (п. 187.1 ст. 187 ПКУ).
Згідно з п. 44 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ тимчасово до 01.07.2017, платники податку, які здійснюють постачання (у тому числі оптове), передачу, розподіл електричної та/або теплової енергії, постачання вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2703 00 00 00, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД, визначають дату виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту за касовим методом.
Зауважимо, що норма п. 44 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ поширюється на операції, за якими дата виникнення першої з подій, визначених у п. 187.1 ст. 187 та п. 198.2 ст. 198 ПКУ, припадає на звітні (податкові) періоди з 01.01.2016 до 01.07.2017.
Нагадаємо, що касовий метод – це метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов’язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата виникнення права на податковий кредит визначається як дата списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг).

пʼятницю, 16 вересня 2016 р.

Реєстрація РРО за новими умовами

Реєстрація РРО за новими умовами:



'via Blog this'

Можно ли применить НСЛ к зарплате совместителя, которому установлено неполное рабочее время?

На сельскохозяйственном предприятии на уборке урожая по трудовому договору (без ведения трудовой книжки) работает лицо, которому установлено неполное рабочее время. Правомерно ли предоставлять ему налоговую социальную льготу (далее – НСЛ) в случае получения от него соответствующего заявления?

Порядок предоставления НСЛ регулируется ст. 169 Налогового кодекса (далее – НК). Так, пп. 169.4.1 НК определено, что НСЛ применяется к доходу, начисленному в пользу налогоплательщика в течение отчетного налогового месяца как заработная плата (прочие приравненные к ней в соответствии с законодательством выплаты, компенсации и вознаграждения), если его размер не превышает месячного прожиточного минимума, действующего для трудоспособного лица на 1 января отчетного налогового года, умноженного на 1,4 и округленного до ближайших 10 грн. [в 2016 году – 1 930 грн. (1 378 грн. х 1,4)].
Для целей разд. IV НК зарплата – это основная и дополнительная зарплата, прочие поощрительные и компенсационные выплаты, которые выплачиваются (предоставляются) налогоплательщику в связи с отношениями трудового найма согласно закону (пп. 14.1.48 НК).
Неполное рабочее время может устанавливаться, в частности, по соглашению между работником и собственником или уполномоченным им органом. Оплата труда в таком случае осуществляется пропорционально отработанному времени или в зависимости от выработки. Работа на условиях неполного рабочего времени не влечет за собой никаких ограничений объема трудовых прав работников (ст. 56 КЗоТ).

Нарахування відпускних у 2016 році в Україні

Нарахування відпускних у 2016 році в Україні:




Особливості формування податкового кредиту за касовим методом

16.09.16

Для платників ПДВ, які формують податковий кредит за касовим методом, податкова накладна включається до складу податкового кредиту того звітного періоду, в якому відбулося списання коштів з банківського рахунку платника ПДВ в оплату товарів (послуг).
Таким платникам згідно з пунктом 198.6 Податкового кодексу України (ПК) надано право формувати податковий кредит протягом 60 календарних днів з дати списання коштів з їх банківських рахунків. Водночас пункт 50.1 ПК дозволяє платникам виправляти самостійно виявлені помилки у раніше поданій декларації з урахуванням трирічного строку давності, визначеного статтею 102 ПК. Враховуючи зазначені норми ПК, платник ПДВ, що застосовує касовий метод податкового обліку, суму ПДВ у належно складеній та зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній може включити до складу податкового кредиту:
• у будь-якому наступному звiтному (податковому) перiоді протягом 60 календарних днiв з дати списання коштів з банківського рахунку платника податку
або
• надіслати уточнюючий розрахунок (з урахуванням строку давності три роки) до декларації з ПДВ за звітний період, у якому відбулося списання коштів з банківського рахунку платника ПДВ в оплату товарів (послуг).

Як отримати довідку про відсутність заборгованості

Як отримати довідку про відсутність заборгованості:



'via Blog this'

Приказ об учетной политике предприятия -2016 (Украина), образец

Приказ об учетной политике предприятия -2016 (Украина), образец:



'via Blog this'

Расчет корректировки к налоговой накладной: сборник решений

16.09.16
 
Автор: Казанова Марина, налоговый эксперт, m.kazanova@buhgalter911.com
В сегодняшней статье предлагаем вам шпаргалку, в которой описаны действия продавца и покупателя для случаев, когда возникает необходимость составить расчет корректировки к налоговой накладной. Держите его под рукой.
Условные обозначения:
РК — расчет корректировки; НН — налоговая накладная; ЕРНН — Единый реестр налоговых накладных; НО — налоговые обязательства; НК — налоговый кредит; УР — уточняющий расчет.

РК, не связанные с исправлением ошибок в налоговой накладной

Составляет РК автор корректируемой НН — поставщик. Зарегистрировать РК можно, если с даты его оформления не прошло 180 к. дн.

четвер, 15 вересня 2016 р.

Чек без акциза: есть ли право на налоговый кредит

14.09.16

Ситуация. Директор предприятия, вернувшись из командировки, вместе с авансовым отчетом представил чек на покупку бензина на сумму 175 грн. (без НДС), в котором не выделен акциз (есть только НДС 20 % – 35 грн. и общая сумма с НДС – 210 грн.).
Вопрос. Может ли предприятие включить сумму НДС в размере 35 грн. по такому чеку в состав налогового кредита?
С 11.03.16 г. вступило в силу Положение о форме и содержании расчетных документов, утвержденное приказом Минфина от 21.01.16 г. № 13 (далее – Положение № 13). Согласно данному положению, розничные торговцы подакцизными товарами (в частности, бензином) обязаны указывать в кассовом чеке ставку и общую сумму акцизного налога по всем отраженным в нем товарам (услугам).
Однако эти требования не распространяются на расчетные документы, распечатанные теми РРО, версии внутреннего программного обеспечения которых внесены в госреестр до вступления в силу Положения № 13 (п. 5 Положения № 13).

А это значит, что кассовые чеки, которые выдаются на АЗС при продаже горючего, могут не содержать реквизита «Акцизный налог», если РРО включен в госреестр ранее 11.03.16 г. Но эти чеки являются действительными и должны приниматься как документ, который подтверждает уплату денежных средств подотчетным лицом за приобретенное горючее. Аналогичного мнения в данном вопросе придерживается и ГФС (письмо от 15.06.16 г. № 13388/6/99-99-14-03-03-15).

Хотя в других своих разъяснениях (ОИР, категория 109.10) налоговики указывают, что в таких случаях поставщик должен отражать акцизный налог в «старых» РРО как отдельную налоговую группу. А в случае изменения законодательных требований он обязан (при наличии технических возможностей) осуществить доработку РРО. Хотя стоит заметить, что наказания за невыделение акцизного налога в чеке в таком случае законодательством не предусмотрено.

В нашей ситуации бензин был куплен за наличные, при его покупке налоговая накладная директору предприятия не выдавалась.

Как налоговики будут проверять обычную цену при определении НДС

14.09.16

Как сообщает Всеукраинская сеть ЛІГА:ЗАКОН, при проведении документальных проверок производителей товаров/услуг относительно соблюдения налогового законодательства при определении базы налогообложения НДС по операциям поставки самостоятельно изготовленных товаров/услуг, осуществленных начиная с 1 января 2016 года, рекомендуется:
   
   - выяснить источники информации о ценах, которые сложились на рынке идентичных (а при их отсутствии - однородных) товаров (работ, услуг) в сопоставимых экономических (коммерческих) условиях (далее - рыночные цены);
   
   - определить рыночные цены, исходя из данных этих источников и обязательно учитывая идентичность (родство, сопоставимость) содержания исследуемой операции;
   
   - установить соответствие цены поставки производителя рыночным ценам. Очевидно, что уровень рыночной цены не может быть меньше суммы, рассчитанной путем добавления цены поставки производителя и части цены поставки "посредника", исходя из объема сформированного им схемного налогового кредита в общей цене поставки. В случае несоответствия этих цен (занижения цены поставки по сравнению с рыночными ценами) - фиксировать в актах документальных проверок:
   
   - факт такого несоответствия, отмечая источники информации относительно рыночных цен, их уровень и расчет несоответствия;
   
   - вывод, что с учетом положений пп. 14.1.71 и 14.1.219 п. 14.1 НКУ цена поставки не является обычной ценой, которая соответствует рыночной и должна учитываться при определении базы налогообложения НДС;
   
   - вывод относительно нарушения норм абз. 2 п. 188.1 НКУ, в результате чего занижена база налогообложения НДС и, как следствие, занижены налоговые обязательства (завышено бюджетное возмещение, отрицательное значение) с НДС.

середу, 14 вересня 2016 р.

НБУ увеличил лимит выдачи валюты и разрешил компаниям покупать валюту для погашения кредитов

 

Национальный банк Украины увеличил сумму наличных средств в иностранной валюте или банковских металлов, которую могут снять клиенты банков в сутки.

Об этом со ссылкой на пресс-службу НБУ сообщает БизнесЦензор.
Теперь в сутки клиенты банков могут снять с текущих и депозитных счетов через кассы и банкоматы до 250 тыс. гривен в сутки на одного клиента (в эквиваленте). Ранее эта сумма составляла 100 тыс. гривен.
Также НБУ разрешил компаниям-резидентам, которые получили от нерезидентов кредиты или займы, покупать иностранную валюту для погашения такой задолженности даже при наличии на их счетах собственных средств в иностранной валюте на сумму свыше $25 тысяч.
Это будет разрешено лишь при условии целевого использования приобретенных валютных средств – если как приобретаемая, так и имеющаяся собственная иностранная валюта будет использоваться для погашения таких обязательств.
Национальный банк ранее запретил перечисление иностранной валюты за индивидуальными валютными лицензиями физическим лицам, в том числе для осуществления ими инвестиций за пределы Украины, чтобы предотвратить отток капитала.
Обозначенные изменения вступают в силу 15 сентября 2016 года и действуют до 15 декабря 2016 года включительно.
Национальный банк планирует и в дальнейшем продолжать постепенную либерализацию валютного регулирования, если этому будет способствовать состояние денежно-кредитного и валютного рынков и украинской экономики в целом.

Індексація зарплати 2016 року, Таблиця за вересень, серпень, липень…

Індексація зарплати 2016 року, Таблиця за вересень, серпень, липень…:



'via Blog this'

вівторок, 13 вересня 2016 р.

Особливості притягнення до кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів)

13.09.16
  
Питання сплати податків є одним з найважливіших у житті будь-якого громадянина, який знаходиться на території України, при тому, що держава здійснює суворий контроль за сплатою податків, пише юридичний інтернет-ресурс Протокол
Обов’язок сплатити податки, передбачений насамперед статтею 67 Конституції України, відповідно до якої кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Цим Законом є Податковий кодекс України, згідно статті 15 якого, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідальність за несплату податків передбачена статтею 212 Кримінального кодексу України.
Умовно ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) можна поділити на три види.
Частина 1 статті 212 КК України передбачає кримінальну відповідальність за умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності або особою, що займається підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи чи будь-якою іншою особою, яка зобов'язана їх сплачувати, якщо ці діяння призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів у значних розмірах (під значним розміром коштів слід розуміти суми податків, зборів і інших обов'язкових платежів, які в тисячу і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян).

Перелік ПЗ для е-звітності

понеділок, 12 вересня 2016 р.

Скасування реєстрації РРО

Скасування реєстрації РРО:



'via Blog this'

Прийняли вагітну жінку? Фонд соцстраху подає до прокуратури і на перевірку до інших органів!

12.09.16 
ВИТЯГ з консультації (який подано нижче):
«Водночас робочi органи Фонду, проводячи контрольнi заходи, пов'язанi iз нарахуванням та виплатою матерiального забезпечення застрахованим особам, у разi виявлення пiдозри щодо заволодiння страхувальником коштами Фонду через прийняття на роботу жiнки на останньому мiсяцi вагiтностi проводять розгляд справи разом iз контролюючими та правоохоронними органами.»

КОНСУЛЬТУЄ ФОНД СОЦIАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ З
ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТI

Про розрахунок допомоги по вагiтностi та пологах
ПИТАННЯ: Працiвницю було прийнято на роботу за сумiсництвом з 16 грудня 2015 р. За 16 календарних днiв, вiдпрацьованих у груднi 2015 p., було нараховано 1460,87 грн; за 14 календарних днiв, вiдпрацьованих у сiчнi 2016 p., нараховано 1287,10 грн. Середньоденна зарплата становить 91,62 грн. З 15 сiчня до 12 липня 2016 р. працiвниця перебувала у вiдпустцi по вагiтностi та пологах (180 календарних днiв).
За основним мiсцем роботи працiвницi нараховано допомогу по вагiтностi та пологах - 12097,80 грн. Страховий стаж за основним мiсцем роботи - менш як 12 мiсяцiв. Яку суму допомоги по вагiтностi та пологах потрiбно нарахувати за сумiсництвом?
ВIДПОВIДЬ: За частиною 1 ст. 30 Закону України вiд 23.09.99 р. № 1105 «Про загальнообов'язкове державне соцiальне страхування» (далi - Закон № 1105) матерiальне забезпечення та соцiальнi послуги за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатностi застрахованим особам, якi працюють на умовах трудового договору (контрактy), призначаються та надаються за основним мiсцем роботи, крiм допомоги по тимчасовiй непрацездатностi (включаючи догляд за хворою дитиною), допомоги по вагiтностi та пологах, якi надаються за основним мiсцем роботи й за сумiсництвом у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.

Как легально продлить сроки расчетов по валютным контрактам

12.09.16

  Юристы предлагают три способа, как избежать санкций при нарушении сроков расчетов по внешнеэкономическим сделкам, пишет UBR
   
   Правила расчетов в валюте, по наблюдениям специалистов, меняются в Украине примерно раз в три месяца. Недавняя порция новаций предполагает увеличенный (с 90 до 120 дней) срок расчетов по экспортным и импортным контрактам. А также обязательную продажу 65% валютной выручки, при этом взаимозачет в расчетах между контрагентами запрещен. Равно как и досрочное погашение валютных кредитов в пользу нерезидентов.
   
   Кроме того, с 1 сентября введены в действие новые индикаторы подозрительных операций (постановление НБУ №369 от 15 августа 2016 года). В результате банки могут отказать фирме в проведении той или ной операции, если она покажется им подозрительной с точки зрения отмывания денег.
   
   В то же время за нарушение сроков расчетов по ВЭД операциям фискальные органы начисляют резиденту пеню в размере 0,3 % от суммы неполученной выручки (стоимости недопоставленного товара) в гривневом эквиваленте по курсу НБУ на день возникновения задолженности. Правда, максимальный размер пени не может быть больше суммы неполученной выручки (стоимости недополученного товара).

Пример расчета отпускных, Украина – 2016 (расчет с примерами)

Пример расчета отпускных, Украина – 2016 (расчет с примерами):



четвер, 8 вересня 2016 р.

Електронний документ: як зним бути при перевірці. Позиція податківців

08.09.16

Олена Смоляк, юрист
   
   Державна Фіскальна служба України у своєму листі від 05.05.2016 №10089/6/99-99-14-03-03-15 повідомила, що при проведенні податкових перевірок у платників податків, які складають та зберігають первинні документи та регістри бухгалтерського обліку на машинних носіях відповідно до умов законодавства України про електронні документи та електронний документообіг, зобов'язані за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу контролюючого органу.
   
   Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (пункт 85.8 статті 85 Кодексу).
   
   Слід зазначити, що документи надаються лише ті, які пов'язані з предметом перевірки, а обов’язок щодо їх надання виникає у платника податків після початку перевірки.
   
   Таким чином, платники податків, які здійснюють ведення документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів у електронному вигляді, зобов'язані при проведенні перевірок надати посадовим особам контролюючого органу на їх вимогу копії документів, що належать до предмета перевірки.
   
   При цьому, копією документа на папері для електронного документа є візуальне подання електронного документа на папері, яке засвідчене в порядку, встановленому законодавством (стаття 7 Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV “Про електронні документи та електронний документообіг”).